Αρχική Οικονομία Θα επηρεάσει την Ελλάδα το «ράλι» της τιμής του πετρελαίου;

Θα επηρεάσει την Ελλάδα το «ράλι» της τιμής του πετρελαίου;

Στα υψηλά διετίας κινείται το πετρέλαιο, με τάσεις σαφώς ανοδικές κι αυτό σημαίνει πρακτικά ότι θα ενισχυθούν οι ανατιμητικές τάσεις λόγω κόστους μεταφορών.

Από το ναδίρ των 20 δολαρίων την περσινή Άνοιξη και τη… διαχειρίσιμη τιμή των περίπου 40 δολαρίων το καλοκαίρι του 2020, πλέον ο μαύρος χρυσός “παίζει” στην περιοχή των 73 δολαρίων, ενώ ήδη κυκλοφορούν μεταξύ των αναλυτών προβλέψεις- ομολογουμένως ακραίες- ότι η τιμή του πετρελαίου μπορεί να κάνει υπό προϋποθέσεις ράλι ως τα 200 δολάρια το βαρέλι!

petrelaio-16-06-2021.jpg

Αφήνοντας κανείς στην άκρη τις προβλέψεις για το μέλλον, η πραγματικότητα του σήμερα είναι ότι το κόστος των μεταφορών είτε προσώπων είτε εμπορευμάτων, έχει πάρει τον ανήφορο. Η ΕΚΤ και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχουν υποχρεωθεί σε αλλεπάλληλες αναθεωρήσεις των εκτιμήσεων τους για τις διεθνείς τιμές του πετρελαίου, ωστόσο εξακολουθούν να πιστεύουν και να επιμένουν ότι οι ανατιμητικές τάσεις- που σπρώχνουν τον πληθωρισμό- είναι συγκυριακές και προσωρινές. Ακόμα κι έτσι δεν μπορεί να παραβλέψει κανείς ότι το κόστος των καυσίμων είναι πολλαπλάσιο.

Τα τελευταία στοιχεία από το Παρατηρητήριο του υπουργείου Ανάπτυξης, δείχνουν ότι η μέση τιμή της αμόλυβδης διαμορφώνεται στα 1,617 ευρώ ανά λίτρο, όταν πέρσι τέτοια εποχή βρισκόταν στα 1,386 ευρώ! Το επιπλέον κόστος για την τσέπη των καταναλωτών γίνεται ακόμα πιο εμφανές εν όψει διακοπών, αν ανατρέξει κανείς στα στοιχεία ανά περιοχή, απ’ όπου προκύπτει ότι στις περιζήτητες Κυκλάδες η μέση τιμή διαμορφώνεται στα 1,84 ευρώ! Μπορεί να υπάρξει παρέμβαση αν τα πράγματα ξεφύγουν; Αναμφίβολα μια τέτοια συζήτηση κρίνεται πρόωρη, ωστόσο δεν πρέπει να λησμονεί κανείς ότι επί της λιανικής τιμής της βενζίνης τα 1,02 ευρώ είναι φόροι και τέλη, κρατώντας σταθερά την Ελλάδα στην πρώτη τριάδα των ακριβότερων χωρών της Ευρωζώνης αναφορικά με τις τιμές των καυσίμων.

Στο υπουργείο Οικονομικών παρακολουθούν τις εξελίξεις, ωστόσο θεωρούν ότι στην παρούσα φάση τουλάχιστον, δεν θα δημιουργηθούν πιέσεις στα μακροοικονομικά. Αυτό που σημειώνουν, πάντως, παλιές… καραβάνες του υπουργείου είναι ότι για κάθε 10 δολάρια πάνω από τις βασικές παραδοχές του Προϋπολογισμού, το ΑΕΠ “ψαλιδίζεται” γύρω στο 0,2%.

Τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ δείχνουν, εν τω μεταξύ, τις πρώτες επιπτώσεις στην αγροτική παραγωγή από το ράλι των καυσίμων, καθώς το κόστος για ενέργεια και λιπαντικά είναι αυξημένο κατά 14% σε σχέση με πέρσι. Σε αυτό το αυξημένο κόστος παραγωγής προστίθεται η αύξηση κατά 1,5% στα λιπάσματα και κατά 4,2% στις ζωοτροφές.

economistas.gr

Πηγή: gargalianoionline.gr

Πρέπει να διαβάσετε

Έρχονται πρόστιμα για αισχροκέρδεια στις αλυσίδες, «έκαναν 40 ευρώ και τις πήραμε 70 ευρώ»

Πολλές καταγγελίες έχουν φτάσει στην Γραμματεία Εμπορίου για αισχροκέρδεια στην πώληση χιοναλυσίδων, τις ημέρες του χιονιά. Αυτό αποκάλυψε ο ο πρ....

Η ΕΛΑΣ αποκάλυψε μεγάλη απάτη σε βάρος φαρμακοποιών σε όλη την Ελλάδα

Μεγάλη απάτη, ύψους 640.000 ευρώ, με θύματα κυρίως φαρμακοποιούς από όλη τη χώρα, αποκαλύφθηκε από έρευνα της Αστυνομίας.Συνολικά εξιχνιάστηκαν 19 περιπτώσεις...

Σεισμός στην Τουρκία: Πάνω από 7.800 οι νεκροί συνολικά

Η ΕΜΑΚ έσωσε ακόμα ένα αγόρι και μια γυναίκα από τα χαλάσματα Η ελληνική αποστολή στην Τουρκία συνεχίζει το έργο διάσωσης, με πολύ...

Γιατί το 9% στην Ελλάδα δεν χρησιμοποιεί το διαδίκτυο – Οι δύο λόγοι

Σε κρίσιμα ζητήματα του «ελληνικού διαδικτύου», όπως το ψηφιακό χάσμα, οι χρήσεις και η πληροφοριακή/ψυχαγωγική αξία του διαδικτύου, τα μέσα κοινωνικής...

“Φωτιά” τα ενοίκια – Παραμένουν με τους γονείς οι νέοι

Άνω των 500 ευρώ 6 στα 10 ακίνητα κατάλληλα για νέους – Το 91% επιλέγει να μένει με τους γονείςΗ αύξηση...