Αρχική Οικονομία Θα επηρεάσει την Ελλάδα το «ράλι» της τιμής του πετρελαίου;

Θα επηρεάσει την Ελλάδα το «ράλι» της τιμής του πετρελαίου;

Στα υψηλά διετίας κινείται το πετρέλαιο, με τάσεις σαφώς ανοδικές κι αυτό σημαίνει πρακτικά ότι θα ενισχυθούν οι ανατιμητικές τάσεις λόγω κόστους μεταφορών.

Από το ναδίρ των 20 δολαρίων την περσινή Άνοιξη και τη… διαχειρίσιμη τιμή των περίπου 40 δολαρίων το καλοκαίρι του 2020, πλέον ο μαύρος χρυσός “παίζει” στην περιοχή των 73 δολαρίων, ενώ ήδη κυκλοφορούν μεταξύ των αναλυτών προβλέψεις- ομολογουμένως ακραίες- ότι η τιμή του πετρελαίου μπορεί να κάνει υπό προϋποθέσεις ράλι ως τα 200 δολάρια το βαρέλι!

petrelaio-16-06-2021.jpg

Αφήνοντας κανείς στην άκρη τις προβλέψεις για το μέλλον, η πραγματικότητα του σήμερα είναι ότι το κόστος των μεταφορών είτε προσώπων είτε εμπορευμάτων, έχει πάρει τον ανήφορο. Η ΕΚΤ και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχουν υποχρεωθεί σε αλλεπάλληλες αναθεωρήσεις των εκτιμήσεων τους για τις διεθνείς τιμές του πετρελαίου, ωστόσο εξακολουθούν να πιστεύουν και να επιμένουν ότι οι ανατιμητικές τάσεις- που σπρώχνουν τον πληθωρισμό- είναι συγκυριακές και προσωρινές. Ακόμα κι έτσι δεν μπορεί να παραβλέψει κανείς ότι το κόστος των καυσίμων είναι πολλαπλάσιο.

Τα τελευταία στοιχεία από το Παρατηρητήριο του υπουργείου Ανάπτυξης, δείχνουν ότι η μέση τιμή της αμόλυβδης διαμορφώνεται στα 1,617 ευρώ ανά λίτρο, όταν πέρσι τέτοια εποχή βρισκόταν στα 1,386 ευρώ! Το επιπλέον κόστος για την τσέπη των καταναλωτών γίνεται ακόμα πιο εμφανές εν όψει διακοπών, αν ανατρέξει κανείς στα στοιχεία ανά περιοχή, απ’ όπου προκύπτει ότι στις περιζήτητες Κυκλάδες η μέση τιμή διαμορφώνεται στα 1,84 ευρώ! Μπορεί να υπάρξει παρέμβαση αν τα πράγματα ξεφύγουν; Αναμφίβολα μια τέτοια συζήτηση κρίνεται πρόωρη, ωστόσο δεν πρέπει να λησμονεί κανείς ότι επί της λιανικής τιμής της βενζίνης τα 1,02 ευρώ είναι φόροι και τέλη, κρατώντας σταθερά την Ελλάδα στην πρώτη τριάδα των ακριβότερων χωρών της Ευρωζώνης αναφορικά με τις τιμές των καυσίμων.

Στο υπουργείο Οικονομικών παρακολουθούν τις εξελίξεις, ωστόσο θεωρούν ότι στην παρούσα φάση τουλάχιστον, δεν θα δημιουργηθούν πιέσεις στα μακροοικονομικά. Αυτό που σημειώνουν, πάντως, παλιές… καραβάνες του υπουργείου είναι ότι για κάθε 10 δολάρια πάνω από τις βασικές παραδοχές του Προϋπολογισμού, το ΑΕΠ “ψαλιδίζεται” γύρω στο 0,2%.

Τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ δείχνουν, εν τω μεταξύ, τις πρώτες επιπτώσεις στην αγροτική παραγωγή από το ράλι των καυσίμων, καθώς το κόστος για ενέργεια και λιπαντικά είναι αυξημένο κατά 14% σε σχέση με πέρσι. Σε αυτό το αυξημένο κόστος παραγωγής προστίθεται η αύξηση κατά 1,5% στα λιπάσματα και κατά 4,2% στις ζωοτροφές.

economistas.gr

Πηγή: gargalianoionline.gr

Πρέπει να διαβάσετε

Tούρκος οδηγός διαλύει μια Ferrari 458 μέσα σε ελάχιστα μέτρα (Video)

Μερικά μέτρα ασφάλτου αρκούν για να γίνει το κακό, όταν ο ενθουσιασμός περισσεύει και η έλλειψη της απαιτούμενης εμπειρίας πίσω από...

Γραφήματα: Η δύναμη του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού σήμερα και στο μέλλον

Η δύναμη του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού (ΠΝ) σήμερα, και η εκτιμώμενη μέσα στα επόμενα χρόνια παρουσιάζονται σε δύο ιδιαίτερα ενδιαφέροντα γραφήματα που έχουν αναρτηθεί...

Δείπνο Βόριδη – Καμπόσου – “Ψήνεται” υποψηφιότητα για την Περιφέρεια Πελοποννήσου;

Θέμα πιθανής υποψηφιότητας του Δημήτρη Καμπόσου στην Περιφέρεια Πελοποννήσου “ανοίγει” εκ νέου η εφημερίδα “Καθημερινή”.Συγκεκριμένα, στη στήλη “Θεωρείο” γράφτηκε: “Ο Μ. Βορίδης έχει τις...

Ουαλία: Εννιάχρονο παιδί-θαύμα…περνάει τα μαθηματικά Γυμνασίου – «Η ΝASA θα τον θέλει σίγουρα»

Ένα εννιάχρονο αγόρι από την Ουαλία πέρασε με άνεση… τις εξετάσεις μαθηματικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Η ιστορία της ιδιοφυϊας απο το Φλίντσαιρ...

Θεσσαλονίκη – Ο υπόκωφος θόρυβος συνδέεται με σεισμική δραστηριότητα; Τι απαντά ο Παπαζάχος

Ο θόρυβος που έχει αναστατώσει τους κατοίκους των Μετεώρων στη Θεσσαλονίκη δεν συνδέεται με κάποιου είδους σεισμική δραστηριότητα ξεκαθάρισε ο καθηγητής...