Αρχική Ελλάδα Το 1ο αεροπορικό δυστύχημα της Ολυμπιακής: Ο πιλότος έλεγε έχει καλώς

Το 1ο αεροπορικό δυστύχημα της Ολυμπιακής: Ο πιλότος έλεγε έχει καλώς

Σαν σήμερα το 1959 το αεροπλάνο της Ολυμπιακής Εταιρείας που εκτελούσε το Αθήνα-Θεσσαλονίκη κατέπεσε μεταξύ Αυλώνας και Μαλακάσας, με αποτέλεσμα 18 άνθρωποι να βρουν τραγικό θάνατο.

Το πρώτο αεροπορικό δυστύχημα της Ολυμπιακής Εταιρείας, του Αριστοτέλη Ωνάση συνέβη σαν σήμερα το 1959, με τραγικό απολογισμό 18 νεκρούς – 15 επιβάτες (2 Αυστριακοί) και 3 του πληρώματος- πλήττοντας παράλληλα το κύρος και την αξιοπιστία της εταιρείας και σκορπώντας «σκιές», αναφορικά με την συντήρηση των αεροσκαφών και την υπεραπασχόληση του προσωπικού.

Από το «έχει καλώς»…

Το ελικοφόρο DC-3 τύπου Ντακότα, με πιλότο τον απόστρατο σμήναρχο της Πολεμικής Αεροπορίας Αναστάσιο Καλοβυρνά, έφυγε από το αεροδρόμιο του Ελληνικού με δεκάλεπτη καθυστέρηση (17:10). Δύο λεπτά την απογείωση, ο Κυβερνήτης ανέφερε «έχει καλώς» στον Πύργο Ελέγχου, ενώ είχε την υποχρέωση – σύμφωνα με τους τότε κανονισμούς- να έρθει σε επαφή με το αεροδρόμιο της Τανάγρας για να ενημερώσει για την πορεία του, μέχρι και τις 17:25.

2

… στη σιωπή και τον συναγερμό

Κάτι τέτοιο δεν συνέβη, ωστόσο στην Τανάγρα δεν ανησύχησε ο αρμόδιος αξιωματικός, καθώς είχε υπάρξει καθυστέρηση στην απογείωση. Όταν όμως παρήλθε η 18:00 η ώρα και το DC-3 δεν είχε δώσει κανένα σημείο ζωής, τότε σήμανε συναγερμός.

Καμένα και διαμελισμένα σώματα

Αυτό που ακολούθησε ήταν φρικτό… Ένας βοσκός είδε το Ντακότα να πέφτει φλεγόμενο μεταξύ της Αυλώνας και της Μαλακάσας και ειδοποίησε τις αρχές. Αυτό που αντίκρισαν ήταν αποτρόπαιο. Τα πτώματα των επιβαινόντων ήταν καμμένα και διαμελισμένα, πολλά αδύνατον να αναγνωριστούν. Οι εμπειρογνώμονες, διαπίστωσαν ότι ένα από τα φτερά του αεροπλάνου είχε αποκοπεί και είχε «πετάξει» 4 χιλιόμετρα μακριά από την άτρακτο του αεροπλάνου.

2

Οι αντιφάσεις και το πόρισμα

Κατά την έρευνα για τα αίτια του δυστυχήματος, υπήρξαν αντιφατικές απόψεις. Η Κυβέρνηση Καραμανλή επικαλέστηκε «τις άσχημες καιρικές συνθήκες», ενώ η Ένωση Ιπταμένων Πολιτικής Αεροπορίας θεώρησε «υπεύθυνη την ιδιοκτησία της Ολυμπιακής Αεροπορίας», δηλαδή τον Αριστοτέλη Ωνάση, για «ελλιπή συντήρηση των αεροσκαφών» και «υπεραπασχόληση του προσωπικού» των αεροσκαφών.

Το επίσημο πόρισμα, που εκδόθηκε μήνες αργότερα, υπέδειξε ως βασικό αίτιο του δυστυχήματος, τη βλάβη του κινητήρα κατά τη διάρκεια της απογείωσης.

Πηγή: gargalianoionline.gr

Πρέπει να διαβάσετε

«Τι συμβαίνει με τον Πούτιν;»: Βίντεο μιλά για σωσίες και γίνεται viral στη Ρωσία

Viral έχει γίνει στα ρωσικά μέσα κοινωνικής δικτύωσης ένα βίντεο που ισχυρίζεται ότι ο Βλαντιμίρ Πούτιν χρησιμοποιεί σωσίες του για ταξίδια...

Νέες μαρτυρίες για τον προπονητή που κατηγορείται ότι βίαζε ανήλικες στην Ηλιούπολη

Σοκάρουν τα όσα έχουν δει το φως της δημοσιότητας σχετικά με την δράση του 44χρονου προπονητή του Τάε Κβον Ντο, ο οποίος για...

Το μεγαλύτερο «νεκροταφείο» πλοίων του κόσμου κρύβει ένα μυστικό

Από τη δυτική ακτή της Αφρικής εκτείνεται το Ras Nouadhibou, μια μικρή χερσόνησος που μοιράζονται η Μαυριτανία και η Δυτική Σαχάρα....

Ενεργειακή αναβάθμιση δημοτικού φωτισμού

Παραμένει στις πρώτες θέσεις η Ελλάδα στην παιδική παχυσαρκία, γεγονός που έχει χτυπήσει «καμπανάκι» στο υπουργείο Υγείας.ο υπουργός Υγείας,Θάνος Πλεύρης, και...

Εντός του Μαρτίου οι αιτήσεις για σπίτια με πληρωμένο ενοίκιο από το κράτος

Ξεκινά τις επόμενες μέρες  η εφαρμογή του προγράμματος «Κάλυψη» για την στέγαση ευάλωτων νέων, ηλικίας 25-39 ετών που είναι δικαιούχοι του...