Αρχική Ελλάδα Vodafone: Τι απαντά για τη διαφήμιση με το «σκονάκι»

Vodafone: Τι απαντά για τη διαφήμιση με το «σκονάκι»

Απάντηση δίνει η Vodafone στην κριτική που δέχεται για το διαφημιστικό σποτ που απεικονίζει μαθητή με «σκονάκι».

Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, στέλεχος της εταιρείας διευκρίνισε ότι πρόκειται για εμπορική επικοινωνία που κυκλοφόρησε δημόσια προ δεκαετίας και δεν έχει καμία σχέση με το σήμερα. Μάλιστα, όπως προσθέτει, το συγκεκριμένο βίντεο μεταδόθηκε το Φθινόπωρο του 2012 και επομένως τα όποια σχόλια είναι ανεπίκαιρα.

Σημειώνεται ότι με ανακοινώσεις τους, τόσο η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών – Λειτουργών Ελλάδας, όσο και η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας, πήραν δημόσια θέση ζητώντας την απόσυρση της διαφήμισης ή την τροποποίησή της, χωρίς βεβαίως να έχει καταστεί γνωστό ότι η εν λόγω διαφήμιση κυκλοφόρησε προ δεκαετίας.

Η ανακοίνωση της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας

Τα παιδιά και οι έφηβοι αποτελούν ένα πολύ κρίσιμο target group για τις διαφημιστικές εταιρείες, καθώς θεωρούνται δυναμικό κοινό που διαμορφώνει τάσεις. Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών της ΓΣΕΕ δείχνει ιδιαίτερη προσοχή σε θέματα που αφορούν στη συγκεκριμένη εξαιρετικά ευαίσθητη ηλικιακή ομάδα.

Με τη σημερινή μας ανακοίνωση που έρχεται μετά από ενημέρωση καταναλωτών και σχετική ανακοίνωση της ΟΙΕΛΕ (Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας), εκφράζουμε την αντίθεσή μας με τη διαφημιστική πρακτική της εταιρείας κινητής τηλεφωνίας Vodafone, και πιο συγκεκριμένα, με φωτογραφία συσκευασίας καρτοκινητής όπου απεικονίζεται μαθητής/φοιτητής, ο οποίος δείχνει να αντιγράφει σε διαγώνισμα. Φαινομενικά, ο στόχος της διαφήμισης είναι να καταδείξει την ανάγκη χρήσης της συγκεκριμένης καρτοκινητής την εποχή της πανδημίας. Ωστόσο η εικόνα και το συγκεκριμένο μήνυμα στο χέρι του μαθητή παραπέμπουν ξεκάθαρα σε πρακτική αντιγραφής, στο γνωστό «σκονάκι».

Ζούμε σε μια εποχή όπου από πολλές πηγές (ΜΜΕ, μαζική κουλτούρα, διαφημίσεις) απευθύνουν προς νέους ανθρώπους μηνύματα συχνά αμφιλεγόμενα, τα οποία ωθούν σε παραβατικές πρακτικές, ιδίως μάλιστα στο χώρο της εκπαίδευσης, όπου ήδη παρατηρούνται το τελευταίο διάστημα φαινόμενα έκρηξης της νεανικής παραβατικότητας. Σεβόμαστε την ελεύθερη διακίνηση απόψεων και ιδεών, αλλά στις δημοκρατικές κοινωνίες θα πρέπει να τίθενται όρια. Θεωρούμε σημαντικό η συγκεκριμένη φωτογραφία να αποσυρθεί από τη συσκευασία, όχι μόνο για να αποδειχθεί ότι επιτέλους και στην Ελλάδα οι εταιρείες δείχνουν ψήγματα κοινωνικής ευαισθησίας και υπευθυνότητας, όπως άλλωστε προβλέπει ο Ελληνικός Κώδικας Διαφήμισης-Επικοινωνίας. Κυρίως, για να προστατευθούν χιλιάδες παιδιά που οι στάσεις και οι απόψεις τους σε μεγάλο βαθμό διαμορφώνονται από τα μαζικά μέσα επικοινωνίας και ενημέρωσης.

Πηγή: gargalianoionline.gr

Πρέπει να διαβάσετε

Βλαντίμιρ Πούτιν: Η ψύχωση του για τα τεράστια τραπέζια

Λίγες μέρες πριν από την εισβολή στην Ουκρανία, ο Μακρόν είχε πάει στη Μόσχα για να συναντηθεί με τον Πούτιν και να τον μεταπείσει...

Ευλογιά των πηθίκων: 7 κρούσματα στην Ελλάδα – Τα 6 εισαγόμενα

Στην Ελλάδα έχουν επιβεβαιωθεί εργαστηριακά έως σήμερα, 30/06/22, 7 περιστατικά της ευλογιάς των πιθήκων (monkeypox), εκ των οποίων τα 6 ήταν...

Barry Callebaut: Βρήκαν σαλμονέλα στο μεγαλύτερο εργοστάσιο σοκολάτας στον κόσμο

Συναγερμός έχει σημάνει μετά την ανακοίνωση του ελβετικού ομίλου Barry Callebaut, πως βρέθηκε σαλμονέλα στο μεγαλύτερο εργοστάσιο σοκολάτας στον κόσμο!Η Barry Callebaut, παγκόσμιος καλοσσός...

Πισπιρίγκου: Στις 4 Ιουλίου επιδιώκει να καταθέσει – Ψάχνει στην δικογραφία επιχειρήματα για να την ανατρέψει

Με ένα μεγάλο φάκελο στα χέρια, οι δύο αστυνομικοί του τμήματος Ανθρωποκτονιών πλησιάζουν την είσοδο των φυλακών Κορυδαλλού, για να παραδώσουν στην 33χρονη Ρούλα...

Βρετανία: Σοκαριστικό βίντεο – Συμμορία διαλύει με ρόπαλα ΙΧ και στέλνει 2 άτομα στο νοσοκομείο

Σοκαριστικά πλάνα από την επίθεση μιας συμμορίας στη Βρετανία, συγκεκριμένα στο Μπέρμιγχαμ, κάνουν τον γύρο του κόσμου. Δύο νεαροί άνδρες, 23...